“`html
HİNDİSTAN’DA HAVACILIK TRAGEDYASI
12 Haziran tarihinde Hindistan’ın Ahmedabad şehrinde yaşanan Air India uçak kazası, havacılık tarihine bir daha akıllara kazanan bir facia olarak geçti.
İngiltere’ye gitmekte olan uçak, Sardar Vallabhbhai Patel Uluslararası Havalimanı’ndan kalkış yaptığı sırada kaza geçirdi.
Uçakta 242 yolcu bulunmaktaydı ve tek kurtulan kişi 40 yaşındaki İngiliz vatandaşı Vishwash Kumar Ramesh oldu. Ramesh, uçaktaki 11A koltuğunda oturuyordu ve şu anda hastanede tedavi süreçlerinden geçiyor.

TARİHE GEÇEN MUCİZE KURTULUŞLAR
Büyük bir havacılık kazasından sadece bir kişinin sağ kurtulması oldukça ender meydana gelen bir durum. Ancak, bu tür kurtuluşlar istatistikler açısından hala oldukça sıra dışı bir konumda duruyor.
ABD Ulusal Ulaştırma Güvenliği Kurulu, 1983 ile 2000 yılları arasında uçak kazalarında genel sağ kalma oranının %95 olduğunu bildirmektedir. Ancak ciddi kazalarda “tek kişinin sağ kalması” halen çok nadir bir durum olarak kaydediliyor.
İşte tek başına kurtulan bazı havacılık kazaları…

UÇAK YERE DÜŞERKEN KOLTUĞUNA BAĞLI KALDI
1971 yılında Peru’da gerçekleşen LANSA Flight 508 kazası, hayatta kalma hikayeleri arasında yer alan en unutulmaz olaylardan biridir.
Uçak, 10,000 fit yükseklikte Amazon yağmur ormanlarına düştü. Bu kazadan yalnızca 17 yaşındaki Juliane Koepcke sağ kurtulmayı başardı.

11 GÜN BOYUNCA YALNIZ YÜRÜDÜ
Koepcke, uçağın yere düşerken koltuğuna bağlı kalmayı başardı. Hayatta kalan genç kız, 11 gün boyunca güvenli bir yer arayarak yalnız yürüdü.
Yaralı durumda olan Koepcke, su kaynaklarını takip ederek civilization’a ulaşmayı başardı.

GUINNESS REKORLAR KİTABINDA YER ALDI
1972’de JAT Hava Yolları’nın 367 numaralı seferinde çalışan kabin memuru Vesna Vulovic, bir bombalı saldırı sonrasında hayatta kalmayı başardı.
Uçak, patlama sonrası 33,000 fit (yaklaşık 10,000 metre) yükseklikte parçalanarak yere çakıldı.
PARAŞÜTSÜZ DÜŞÜŞÜYLE TARİHE GEÇTİ
Vulovic, bu yükseklikten paraşüt kullanmadan düşmesine rağmen hayatta kalmayı başardı. Olay sonrası Guinness Dünya Rekorları’na “paraşüt olmadan en yüksekten düşen ve hayatta kalan kişi” olarak kaydedildi.

4 YAŞINDAKİ KIZ TÜM AİLESİNİ KAYBETTİ
Ağustos 1987’de ABD’de meydana gelen Northwest Airlines Flight 255 kazasında, uçaktaki 156 yolcudan sadece 4 yaşındaki Cecelia Cichan hayatta kaldı.
Kalkıştan kısa bir süre sonra uçağın düşmesiyle Cecelia, anne, baba ve erkek kardeşi dahil 151 kişi hayatını kaybetti. Cichan, kazadan sonra enkaz arasında ağır yaralı bulundu.
Vücudunda ciddi yaralar bulunan küçük çocuk, uzun ve zorlu bir iyileşme sürecine girdi.

CAN YELEĞİ OLMADAN OKYANUSA DÜŞTÜ
Haziran 2009’da Yemenia Hava Yolları’nın 626 sefer sayılı uçağı, Komorlar açıklarında Hint Okyanusu’na düştü.
Uçakta bulunan 153 kişiden yalnızca 12 yaşındaki Bahia Bakari sağ kalmayı başardı.

Kaza sonrası, can yeleği olmadan okyanusa düşen Bahia, sınırlı yüzme becerileriyle saatlerce su yüzeyinde kalarak hayatta kaldı. Kurtarma ekipleri tarafından fark edildikten sonra, mucizevi biçimde kurtarıldı.

AĞIR YARALI OLARAK KURTULDU
Mayıs 2010’da, Afriqiyah Airways’in 771 sefer sayılı uçağı, Libya’nın Trablus’unda inişe geçtiği sırada düştü. Uçaktaki 104 kişiden sadece 9 yaşındaki Ruben van Assouw hayatta kalmayı başardı.
Ruben’in ailesi kaza sırasında yaşamını yitirdi, ancak kendisi ağır yaralı olarak enkazdan kurtarıldı ve hemen tedavi altına alındı, bu durum tüm dünyada büyük bir yankı uyandırdı.

UÇAKTA HANGİ KOLTUK DAHA GÜVENLİ?
Çeşitli araştırmalar, uçağın arka kısımlarındaki koridor tarafında yer alan koltukların hayatta kalma olasılığını artırabileceğini göstermektedir.
Popular Mechanics dergisi, 2007’de yayımladığı bir çalışmada, 1971-2007 arasında yaşanan 20 kazayı analiz etti. Sonuçlar, uçağın arka kısmındaki yolcuların hayatta kalma oranının ön kısımdakilere nazaran %40 daha yüksek olduğunu ortaya koydu.
UZMANLARDAN UYARILAR
Time dergisi, 2015’te yaptığı bir araştırmada, arka orta koltukların (uçak kuyruğuna yakın ve koridora uzak konumda olanlar) %72 gibi yüksek bir hayatta kalma oranına sahip olduğunu belirtti.
Ancak uzmanlar, bu verilerin her kaza için geçerli olmadığını ve her olayın koşullarının birbirinden farklı olduğunu hatırlatıyor.
Uluslararası Uçuş Güvenliği Kurumu (FSF), “en güvenli koltuk” kavramının kazanın gerçekleşme şekline ve bağlama göre değişiklik gösterdiğini vurgulamaktadır.
“`